Friendship

Thanks Yana for your double post. Yup! memang susah kalau kita kehilangan seorang kawan baik yang paling kita rapat gila nak mampos ( kena ada mampos jugak ke?) , after 2 years of friendship , on December of 2012 i received a message from Shirgo/Zulaikhaaaa/ Illyana ( tak tau dia mane satu nama samaran dia) yang dia akan pindah... pindah mana? only the closest friends je yang tahu... but until now kitaorang still contact without walaupun tak jumpa... still bahagia (  in sha Allah )






Betul orang kata kalau kita tak hargai sesuatu itu , kalau benda tu dah tak ada baru nak menyesal... actually, saya tak rasa menyesal... just sedih, sebab selama ni kitaorang ibarat tv dengan remote... kalau remote nk tukar channel 114 , tv pon akan tukar... huh! saya tak tau apa yang saya repekkan , sila abaikan.

Kalau dulu kitaorang selalu ponteng nak jaga kelas , kitaorang lepak kat pagar sambil memantau... ceh! dulu selalu time waktu free kiteorang tolong cikgu... actually , saya dengan Yana kenal dari darjah 6 but disebabkan dia berlagak macam gangster (tangandibahumatakeatas) kiteorang tak kenal, just terserempak but tak pernah senyum (ye kot? tak tahulah kalau aku murah hati nak senyum)

Bila dah masuk tingkatan, jumpa dengan minah gangster ni. Muka sombong, jalan macam dapat pingat emas.. (ceh! sempat lagi kutuk dia) dan bermulalah kisah antara kami ( ayat macam orang bercinta) . Well, kiteorang pernah dilabel lesbian.. nak buat macam mana dah macam cengkerang dengan ketam. But, kiteprang bukanlah lesbian.. still dalam hati ada iman.

Selama 2 tahun ni, kiteorang dah tahu apa dislikes... banyak peristiwa yang kiteorang lalui, kisah airmata, kisah senyum dan tawa...

Sayang kiteorang dah tak sama sekolah, life goes on right? Kalau kita nak orang tu sentiasa ingatkan kita , kita just doa dan sentiasa sebut nama orang yang kita sayang dalam doa. Sangat susah nak dapat kawan macam si minah tu.

Friendship kita berharga macam hati, kita jaga hati orang dan kita pon jaga hati kita sendiri, saling jaga dan menjaga. Kalau nak cari sahabat yang baik, carilah sahabat yang ada masa orang lain tiada, cari sahabat bukan sebab dia kaya, popular,cantik... semua tu tak penting. Kalau perangai dia buruk , kita pon tak tahan jugak kan? carilah sahabat yang baik dari segi akhlak. Sahabat pon ada pengaruh yang kuat, kalau iman kita tak kuat terjerumuslah kita ke lembah ....

Dalam post yang saya sampaikan ambiklah mesej or moral values.. ade nilai dia..

Thank You Yana for this two years of friendship and thank you Allah :) (2011- present )



Sharing is caring,
Hasya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...