Cinta ? Apa itu cinta ? Mengapa cinta itu wujud ? Bila sebut pasal cinta je , mesti teringat crush atau lover korang kan? Pernah dalami tak apa maksud cinta itu? Pernah terfikir tak siapa yang layak untuk kita cintai sebenarnya ? Seberapa dalam agaknya cinta korang untuk pencipta korang ? Seberapa dalam cinta korang untuk parents korang yang banyak habis duit ? Well , tipulah kalau saya kata saya tak pernah rasa nak dicintai . Tapi semakin membesar , saya makin kenal erti cinta. Saya tak layak mengejar cinta manusia. Saya cuma nak kan cinta Allah . 

Tapi, Syaitan tu dah berjanji dan bersumpah untuk merosakkan anak adam sampai kiamat. Bersekolah di sekolah elit ( dahulu elit sekarang dah turun taraf :p) makin menggoda saya. Nasib baik ada seorang kawan yang mengingatkan saya apa tujuan hidup saya. Mengejar cinta yang hakiki. Cinta itu anugerah Illahi yang tak ternilai. Kadang-kadang saya rasa geli tengok couple holding hands , bukan saya jealous tapi rasa geli. Itu belum cerita yang peluk-peluk and kissing lagi. Lebih teruk kalau perempuan itu berhijab. Rasa amat hina Islam ni. Sebab itu lah saya keraskan sikit, sikit je ye hati saya nak ber-couple ni. 

Lagipun saya tak cantik macam JLo .Saya cuma mempunyai raut wajah yang biasa sahaja , saya bersyukur. Tapi hati saya tak sekeras batu , saya pernah dicairkan oleh seraut wajah. Menangis 2 hari 2 malam sebab dia layan kawan baik saya , kebetulan kawan baik saya suka dia. Bila bagitahu kawan lagi satu , dia cuba tenangkan saya. Dia cakap si dia tu bukan untuk saya. Alhamdulillah , kini saya jaga sekeping hati saya elok -elok. Saya sorokkan. Saya kunci rapat-rapat. Tika ini , bila teringat peristiwa nangis sebab lelaki mesti rasa nak terjun bangunan macam Peter Petrelli . Hehe. Moral of the story,   seek for Allah's love because His love is unparalleled.

P/s: Maaf bahasa skema ! :p



Written By ,
Shirgo :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...