Be yourself





Kadang-kadang saya jeles dengan orang-orang yang lebih cantik,kaya dan pandai dari saya.Yes,saya mengaku. Saya cuba untuk jadi diri sendiri, saya cuba untuk bersyukur dengan diri sendiri atas apa yang Allah telah beri.

Saya juga terfikir kenapa saya bukan macam mereka? yang educated,rich and gorgeous. Saya nak jadi macam mereka. Tapi saya fikir dan fikir. My life is better than them. Allah jadikan saya macam ni supaya kita tak lupa dengan nikmat yang Allah beri. Allah tak nak saya jadi seorang yang sombong dengan kekayaan dan kecantikan.

Allah nak jadikan saya seorang yang baik.Allah nak elakkan saya jadi orang yang takbur,sombong. Dan saat itu saya sedar. Kemewahan hanya boleh melalaikan kita. Saya bersyukur hidup dalam keluarga yang sederhana dan penuh dengan kasih sayang.

Kenapa saya perlu jadi orang lain? sedang kita adalah kita. Jadi diri sendiri lebih baik. Kita mempunyai kelebihan yang tak ada pada mereka. Alhamdulilah, saya adalah diri saya. Bukan Aiswarya Rai atau Lisa Surihani tapi saya adalah diri saya. Be yourself because you are better than them. :)









Written by:

Hasya :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...