Kenangan Itu Manis


Haila~ teringat time zaman kanak-kanak ribena dulu, semuanya manis-manis belaka. Rasa macam nak berputar balik masa. Hari ni saya nak kongsi, apa kenangan yang terindah yang pernah tercatat dalam hidup dan memang tak boleh dilupakan.





Kisah 1

Masa ni saya budak tadika lagi and time saya sekolah kat sabah. Ada satu hari ni, kalau tak silap saya dah lambat nak ke sekolah. Saya pergi sekolah selalu naik motor jelah bibik hantarkan.Sekolah dekat je,tak sampai satu kilometer.

Sekolah kat Sabah pakaian dia lain ye, tak tahulah sekolah Sabah yang lain macam mana. Pakai pinafore and baju tanpa lengan. Time tu tadika lagi, kalau baju sukan lengan pendek seluar paras lutut.Hmm...

Ish! banyak explain pulak day. So, saya dengan bibik naik motor jenama Suzuki ( sekarang dah rosak ).Ni contoh dia.





Tapi warna kuning, and ada bakul besar dekat belakang. Saya duduk kat belakang, jaga bakul tu. Sebab bakul tu macam nak goyang. So, bila dah masuk je pagar sekolah. Sekolah ada parking lot luaslah jugak.

Time nak belok aja bakul tu jatuh. Macam hawau je,takleh ke jatuh time kiteorang dah berhenti.Time vroom vroom jugak dia jatuh.Dahlah ada kereta kat belakang, naseb kereta tu tak langgar. So pergilah ambil bakul yang dah rupa dia dah macam kena makan dengan harimau.

Then, masuk parking sekolah... masuk je parking motor kiteorang pulak jatuh. Time tu tanah tak adalah basah sangat, nasib baik baju sekolah tak kotor sangat. Tak cedera just calar-calar sikit. Terima kasih kepada bibik sebab sanggup mengharungi kedukaan denganku. Bukan kedukaan, naseb malang!

Bila semua dah settle and okey, saya masuk sekolah. Masuk je kelas tengok kelas kosong. Tengok kelas lain pulak kosong.' Aku datang awal sangat ke? aku rasa aku lambat.' Then, jumpa bibik balik, nasib baik time tu bibik tak balik lagi kalau tak, mau kena tadah telinga dengar sindirannya yang memang tajam yang amat.

Tanya pak guard sekolah tu, pak guard tu "Sekolah tengah cuti, esok baru buka." Dush! sebijik penampar kena kat muka. Biaselah budak tadika semuanya tak tahu,Itulah aku.Takkan still ingat benda ni sampai sekarang.Hahaha

Kenangan itu manis bagaikan diisi dengan gula. Zaman Ribena dah berlalu sekarang saya tengah melalui fasa remaja. Insha Allah , will continue. Mesti ada yang menyampah :P 




Written by:
Hasya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...